Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Sonunda Benim İnadım Galip Geldi

    Bugün annemlerin yanındaydık 2 dönüm arazide kendilerince es keza bişeyler yapmaya çalışıyorlar, yaptıkları doğru şeyler de var yanlış şeyler de var , tohumların çoğunu satın almışlar mesela üzerlerini okudum türk malı gibi duruyor ama dip köşelerde küçük puntolarla ithal olduğu,  türkiyede paketlendiği yazılı ve ayrıca ilaçlıdır diyor. Velhasıl kelam bugün ablam İstanbuldan geldi Kosgeb sertifikasını almak için gitmişti , sertifikayı gösterdi falan gururlandılar annemler de sanırım :) İlerleyen zamanda konu yine bana geldi neden boş duruyon neden okudun falan fıstık. Gündemdeki diğer meseleler fabrika malı etleri neden yemediğim , neden kola içmediğim falan ıvır da zıvır da. Herkes kendi işine baksın diye bir laf geçti , benim işim artık bu dedim , tarımla ilgilenicem , biyoloji biliyorum kimya biliyorum birçok şey biliyorum ama anlatamıyorum kısa sürede herşeyi anlatmam da mümkün değil, neden bana güvenmiyorsunuz,beni okuttunuz madem kararlarıma da güvenin biraz benim de var 20-30 tane sertifikam diye çıkıştım. Haa bi de bugün bamya tohumlarını topladım çıplak elle , baya meşakatli bir işti ama dışardayken doğanın içindeyken ( topladığım tohumları nar ağacının gölgesinde ayıkladım ) alerjim bile olmuyor, ne zaman evin içine girsem hapşırıyorum. Yani demem o ki sonunda babam tamam o zaman madem gel burda çalış dedi.Benim inadım galip geldi.Odamda etrafa bakıyorum da ne kadar gereksiz şeye para vermişim çalışırken şu anda hiç kullanmadığım , okunmayı bekleyen bir sürü kitap ne kadar da acele etmişim. Çalışırken kalan kısa zamanda bişeyler alınca insan öyle tatmin oluyor demek ki kullanmasa da alıyor çünkü asıl istediklerine hayallerine zaman kalmıyor. Oysa hayaller birer birer gerçek olunca ihtiyaçlar da o kadar azalıyor ki. Bundan sonraki ilk adımım kredi kartını iptal etmek olacak , geçmişin borçlarıyla uğraşıyorum. Çalışırken meğer hiç kazanmamışım, meğer hep geleceğe borçlanmışım hem de gereksiz yere . Oysa biraz beklesek herşey zamanla kendiliğinden oluyor. Tabletim çalındığında bu yüzden üzülmedim içindeki 32gb karta da bütün bilgilerimi kaydetmiştim . Evet üzülmedim çünkü bunu bir mesaj olarak algılamıştım , işten yeni ayrıldığım zamanlardı , beni tanıyanlar neden ayrıldığımı biliyorlar.Merak edenler olursa da yorum olarak yazabilirler.Artık daha umutluyum, bir de fazla mütevazi olmak iyi değilmiş bunu gördüm ve permakültür sertifamı gururla çerçeveleyip duvara asıcam ilk fırsatta ,bunu da bedavaya getirmenin bir yolunu bulacağımdan eminim , neden olsa çevrede atıl bir sürü ıvır zıvır var :D Fazla mütevazi olmak iyi değilmiş neden çünkü annem ee neden hiç göstermedin madem o kadar sertifikan var dedi , haklı kadın ama ben bir zamanlar nefis kırma olaylarından dolayı falan onur belgeleri ıvır zıvır takdir belgeleri bilmemne ödülü gibi şeyleri yaa yırtıp attım ya da kullanabilecek birşeyse hediye ettim.Takdir bilen oldu mu hayır.. Neyse takdir eden bazı şeyleri bilmeden de takdir etmesini biliyor. Ben yine de başkasının bana addettiği değer sertifikalarına burun kıvırmaya devam edicem, cv için yararlı oluyor diye kariyer için vs. aldıydık .30 tane değil tabi biraz mübalağa yaptım orda sinirden :D Aman rakamların ne önemi var ki ben artık sertifikalı bir permakültür tasarımcısıyım ve bununla gurur duyuyorum.Başka da böyle hissettiğim bir şey yok.Haa tabi gün gelir de o güzel günleri görürsek seyyah olmak dileğim , Tanrı misafiri denen kavramın daim olduğu zamanları görmek dileğim , hem ben çok da yemiyorum ki.Küçükken Kırıntı kısa filmindeki çocuk gibi  televizyondaki aç Afrikalı çocukları görüp, üzülüp yemeği kendime hak görmeyen, yemek yemeyi reddeden bir çocuktum ben. Sonra nasıl olduysa bir şekilde sistemin pençesine düştüm. Şimdiki aklım olsa üniveriste falan okumazdım, harcadığım paraları daha hala geri döndürebilmiş değilim, çoktan bir arazim olurdu oysaki.. Olsun 400m2de mucizeler yaratan örnekler varken 2 dönümde kimbilir neler yaparım :D Önce bir kapsamlı tespit yapmam lazım, tasarım konusu çok kolay olacak ,yürüme mesafesi her yer, düz dörtköşe bir arazi ve sadece mıntıka 1. Şimdilik farkettiğim en büyük eksik azot bağlayıcı eksikliği. Tür çeşitliliği çok olan bir arazi neyseki o konuda eskilerden kopmamışlar , cevizden bademe ,nardan erik ağacına zeytine kadar birçok ağaç var. Bir envanter çıkarıcam en kısa sürede.Yabani semizotu sorunu var , pardon sorun çözümdü .. :D  

Denizden çıkan ytongları topluyorum heykel yapmak için ,çok uygun bir malzeme çok kolay yontuluyor ve sürdürülebilir bir yöntem olduğunu düşünüyorum. Sonuçta satın alıp üretilmesini arttırmıyorum ,sahile vuranları topluyorum. Fotoğrafların birinde ilk denemelerimden garfiyi azcık profilden görebilirsiniz :D

Sağlıcakla kalın.

Bahçeye ait görüntüler :

















  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 yorum:

Berceste dedi ki...

Semizotu sat para kazan :)

Semizotu tohumu sat para kazan :)

Kredi karti borcu odendi...

Tamam semizotu, yesil malc :)

Semizotu yerortucu...

Neydi sorun cozumdur :)

Kolay gelsin.

not: yorum yazarken testten gecmeyi hiiic sevmiyorum, su harfleri sayilari vs vs...

museboi dedi ki...

kapattığımı sanıyordum ben o güvenlik olayını :)

İlknurkun dedi ki...

eğer bir bahçede yabani semizotu fazlası varsa aslında orada ilknur eksikliği vardır :) turşusunu bile yaptık çok ilginç oldu...

İlknurkun dedi ki...

şaka bir tarafa semizotunun neden çok olduğunu biliyorsun değil mi?

museboi dedi ki...

aa hayır bilmiyorum :D neden bu kadar çok çıkıyor ?

Berceste dedi ki...

Blogger kesinlikle yazi ve yorum kismina Like'i da eklemeli Ilknur :) Haydi soyle ben de bilmiyorum.

Berceste dedi ki...

Bu arada yorum onayi gitmis YASASIN :)

museboi dedi ki...

evet oldu sonunda :D

museboi dedi ki...

ben de merakla bekliyorum İlknurun cevabını :)

Unknown dedi ki...

Bu Aso tasarruf ve kredi kredi sirketidir. kisisel is için bir kredi gerekiyor, ya da tüm temizlemek için kredi ihtiyaciniz varsa
Daha fazla bilgi için evisloanfirm@gmail.com: fatura lütfen bizim bizim burada e-posta ile temasa geçin. Bilginiz için, firmamiz
Eger ilgileniyorsaniz lütfen bize geri almak hemen kredi ile halletmek için,% 2 faiz oraniyla kredi vermek
2z
Onay belgesine aktarmak.
Dolgu ve dönüs
(1) Tam adi: ………………..
(2) Kredi Tutari: ……………
(3) Kredi Süre: …………..
(4) Cinsiyet: …………………….
(5) Cinsiyet: ……………
(6) Ülke:
(7) Ev adresi: ………
(8) E-posta adresi:
(9) Telefon numarasi: ………..
Bay Evis Philip

Yorum Gönder