Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Kıyafet İçin Para Harcamama Protestosu

Ortak Kullanım Hareketi  sitesinde bir yazı okumuştum: Tüm Yıl Tek Giysi Protestosu   Kristy Powell adındaki kadın tüm yıl tek bir giysi giyerek tüketim kültürünü protesto ediyor, haliyle kapsamlı ve dişe dokunur bir protesto şekli ama ben bunun biraz saçma olduğunu düşündüm nedense, onun yerine dolabıma şöyle bir baktım da tek giysi yerine bundan sonra kıyafet için para harcayıp yeni şeyler almamanın daha mantıklı olduğuna karar verdim. Hatta kimbilir belki kıyafet takası falan da yapılabilir ve çok sevdiğim tişörtlerimden birkaçını çok sevdiğim insanlarla değiştirebilirim.Fotoğrafa gelecek olursak. Marmariç buluşmasında tanıştığım Maya ve ben. Üzerimde çok sevdiğim kara karga tişörtü var. O zamana kadar tişörtün üzerinde yazanları bilmiyordum. Meğer Fransızcaymış ve Maya Fransızca biliyor.Üstümde yazanları öğrenmek için Marmariç buluşmasına gidip Maya'yla tanışmam gerekiyormuş.

'' tişörtte yazanlar''
Uzun bacaklı , uzun sarı gagalı büyük kara bir kuş. '' sanırım böyle bir şeydi. Ahlatdedeye gittiğimde Emel de benzer birşey söyledi ama yazma fırsatı bulamadım :D 

Bu kuş sanırım farklı bir karga türü,sarı gagası olan. Bundan sonra permakültürle ilgili etkinliklerde üzerimde bu t-shirt olacak genellikle.

Kıyafet konusundaki bu tür eylemler ve protestolar slow-fashion olarak da geçiyor. Görüşmek üzere. Ahlatdede videosunu hazırladım ama yüklemede sorun yaşıyorum. Sabırsızlanıyorum. Sağlıcakla..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder