Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Sokak Arası Permakültür- Permablitz Çanakkale ? :)




     Permakültürü insanlara anlatmak ne kadar zorsa permakültürü sokakta uygulamak da bir o kadar zor diye düşünüyorum ama neyseki biraz kolaylık sağlayan şartlar vuku buldu.Ablamın kaldığı eve geldiğimde mutfak penceresinin önünde komşu tavuklarının eşindiğini gördüm, organik atıkları değerlendirmek için harika bir yol. Attığım domates kabukları ve ıslattığım kuru ekmekleri bir çırpıda yediler.Böylece belediyenin verimli toprağı çocuk parkı diye evin dibine kurması ve kum boşaltmasını da tersine çevirebiliriz. Fotoğrafta da toprağın kendini kurtarmaya çalışması görülüyor , dayanıklı ve dikenli tohumları olan bisiklet tekeri patlatan pıtıraklar görülmekte. Sınır etkisi : bizim mutfak penceresi ve dokunulmayan yatır + tavuklar ve gübreleri + toprağın kendini düzeltmesi sonucu yine kendiliğinden bitiveren,kısa sürede büyüyüp serpilen , üzeri meyve dolu erik ağacı.









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 yorum:

Berceste dedi ki...

Permablitz Canakkale kuruldu bile mi? Hayirlisi olsun...

museboi dedi ki...

kurulsa nasıl olur acaba diye mesaj yolladım evrene :D sonunda soru işareti var , ama güzel gelişmeler var anladığım kadarıyla Çanakkale belediyesiyle ilgili çalışmalar var Timuçin ayrıntılı bilgi vermedi henüz beklemedeyim, bilgilendiğim zaman ben de burdan paylaşımda bulunurum. Görüldüğü gibi potansiyel var , insanlar bunu içgüdüsel olarak yapıyor zaten, halamın keçilerini daha anlatmadım bile :)

Yorum Gönder