Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Kombucha Macerası

Ahlatdede'de içip faydalarını duyduğumda denemek isteyip bir türlü kısmet olmayan Kombucha'yı denedim sonunda , ilk denemem oldukça başarılıydı.


1. deneme : 1 litre kaynamış suya 1 çorba kaşığı siyah çay 15 dakika demlendikten sonra yarım bardak toz şeker. Çay ılındığında kambucha kültürümü içerisine beyaz tarafı üste gelecek şekilde yerleştirdim. 08.10.2012 tarihinde.





2.deneme : 1. denemeden üreyen bebek kombucha 16.10.2012 yani aradan 8 gün geçtikten sonra yarım santim kadar oldu.



Emel'in tarifi ve http://www.kombu.de/turkey.htm sitesinden başka bir de youtube videolarına bir bakıyım dedim ki ,yaptığım hataları gördüm.Tabi bu Emel'in tarifinin yanlışlığından kaynaklanmıyor, benim dikkatsizliğim tamamen.

2. denememi 2 litrelik kavanozla yaptım.



Edindiğim deneyimler:

*2 litre yaparken 2 litre kaynattım gereksiz yere , 1 litre su kaynatıp, demleyip üzerine 1 litre su ilave ederek de yapılabiliyor. Gazdan da tasarruf etmiş oluyoruz böylece ve işlemi tamamlamak için çayın ılınmasını da beklemeniz gerekmiyor.

*Şekeri en son ilave edip karıştırmıştım daha önce, izlediğim videolarda su kaynarken ilave ediliyor ve karıştırılıyor , şeker içinde iyice erisin diyeymiş öyle söylüyorlar :)

*2. denememde 1. denemede yapmadığım bir hata yaptım sırf sabırsızlıktan :D Çay ılınmadan kambucha bebeğini içine koydum, farkedince üzerine su ilave edip ılıttım , karışımın oranını bozmuş oldum ve umarım bebeciği haşlamamışımdır :D

* Merak ettiğim birkaç bişey daha var onları da deneyimledikten sonra kombucha hakkında bir level 10 deneyim yazısı ve tarifi çiziktiririm burdan. Önceki yaptığımdan 1 bardak yenisi için kullandığım için ve arada tadına baktığım için nerdeyse yarıya indi :D Anne kombucha'ya gıda takviyesi yapmam gerekiyordur sanırım çay azaldıkça , bir de acaba anne kombucha sürekli bebek veriyor mu yoksa tek seferlik mi bu, bebek vermesi için tekrar çay demleyip karışım hazırlayıp anneyi yeni mekanına mı koymam gerekiyor, bunları şu an bilmiyorum. Bilenler varsa yorum olarak yazarlarsa müteşekkir olurum efenim.

Strateji oyunlarını ve Rpg rol yapma oyunlarını sevdiğimden mütevellit şöyle bir sistem getirdim bu üretim olayına. 10 litreye kadar her litre 1 level , 10 litreden sonra her 10 litrede 1 level daha. Öyle öyle gidecek bakalım :D Şu an Kombucha Deneyim level'im : 3

Bu olayın farklı versiyonlarını da yapmak istiyorum :D

Tarlada çapa yapma : 1 level
Aşılama : 1 level  gibi gibi :D 1 ağaç aşılayınca 1 level atlıyım mesela .. eheh Böylece bilgisayarda harcadığım vakit de azalmış olur böylece.

Neyse nitekim kombucha içelim, içirelim bu dünya kimseye kalmaz..Sağlıcakla..

7 Adımda Kombucha hazırlamak için, kombucha hakkında yazdığım 2. yazı için tıklayın..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 yorum:

Deniz dedi ki...

Anaç (scoby), karışımdaki şekeri tüketene kadar yeni anaç üretmeye devam ediyor. Üstteki anacın oluması yavaşladı veya durduysa karışımdaki yakıt (şeker) azalmıştır.

İlknurkun dedi ki...

bu kambuchaya koyduğumuz beyaz şekerin yerine ne geçebilir o konuyu araştırmak lazım...

Unknown dedi ki...

Deniz, bu durumda anneye çay ve şeker verdikçe yeni bebeklerimiz oluyor. Peki bebeği ne yapıyoruz? O da anne oluyor sanırım hemen. Birbirlerine karıştırıyor muyuz yoksa bir süre sonra aynı anda litrelerce kombuçayı mı üretir hale geleceğiz?
Ben de yarın umarım bir bebek kombuça sahibi olacağım :)
Halil, iyi ki yazdın teşekkürler. Yeni deneyimlerini de paylaş lütfen. Bizimkiler kardeş kombu biliyorsun. Birbirimizin akıbetini takip edelim.
İlknur, pekmez ve balla da deneyen olduğunu duymuştum, ama link veremeyeceğim. Belki Emel biliyordur.
Sevgiler herkese..

museboi dedi ki...

evet Elif bizimkiler bildiğin aynı scoby'nin evlatları :D haa 1 günde ne değişti onu da bir sonraki yazıda yazmayı planlıyordum ama 1 günde çok şey değişti. Yaptığım 1. partinin üzerinde oluşan bebeği kullanıp 2. parti kambucha hazırlamıştım anlattığım üzre.. Anne Scoby sürahinin dibinde duruyordu, bebeğini aldıktan sonraki gün yani bugün :D bir baktım üst yüzeye doğru yükselmiş ve altında da tuhaf bağlantılar sarkaçlar var. Sanırım daha rahat solunum yapmak için çayın yüzeyine yerleşmeye çalışıyor.Biraz daha bekleyip durumunu gözlemledikten sonra besin takviyesi yapmayı düşünüyorum.Henüz sadece 9 gün oldu ve tadı hala oldukça şekerli.

museboi dedi ki...

@İlknur sanırım önemli olan glikoz , glikoz sağlayacak başka bir şey de olur galiba denemek lazım..

museboi dedi ki...

@Deniz teşekkürler sorularımdan biri cevaplanmış oldu böylece :D Peki ne kadar sürede ekşi tadı oluyordur standart ölçü ve koşullarda. Ben normalde şeker kullanmadığım için tadı çok tatlı şerbet gibi geliyor ve tadına baka baka bitiricem bu gidişle :D

museboi dedi ki...

Bir de şeker zararlı demiyor muyduk ? Şekeri bu şekilde fermante halde tüketince zararı olmuyormuş sanırım , youtube videolarından anladığım kadarıyla , yanlış anlamış da olabilirim ama glikoz daha iyi bir şekilde vücut için kullanılıp değerlendiriliyormuş sanırım. Yoksa ekşi ve sirke gibi olana kadar bekletip tüketince daha mı sağlıklıdır ?

museboi dedi ki...

Youtube videolarında kombucha kraliçesi diye bir kadın vardı :D Kambucha'nın ticaretine girmişler kafede satıp para kazanıyorlarmış.. 1 bebek 50 lira :D Yalnız benim aklım hala yeni bebeğin durumunda umarım haşlanmamıştır zavallıcık..

Deniz dedi ki...

Benim ilk denemem biraz tuhaf olduğu için bölmek durumunda kaldım ve ikinci yarısına biraz şeker biraz pekmez koymuştum. Herhangi bir tuhaflık olmadı. Dediğiniz gibi ben de çok şeker kullanmak istemediğimden kaçınmıştım ama elimde tek anaç olduğundan tamamını pekmezle denemeye cesaret edemedim. Yani zamanla ustalaştıkça şekeri azaltıp pekmez-bal denenebilir.

İkinci raundda daha çok şeker koydum çünkü yaz boyu buharlaşıp kombuçadaki sıvı miktarı epey küçülmüştü. Anaç da öyle durup duruyor, belki fazla besinsiz kalıp ölür, iyisi mi güvenceye alayım deyip yeni karışım yaparken tarifteki kadar bol şeker koydum. Hemen kalıncacık bembeyaz bir scoby daha yaptı.

Hatta buzdolabında içilmeden bekleyen küçücük kavanoz kombuçayı dışarı çıkardım; artık aylarca içilmeden bekleyince etkisini kaybetmiştir, bir fırsat bulduğumdan azar azar komposta dökerim diyordum ki... birkaç gün içinde o da üst kısımda bir scoby yaptı. Tipi çok şirin, 300 gr'lık reçel kavanozunda 8 mm'lik bir disk. CD'lerin minileri vardı ya, onlara benziyor!

museboi dedi ki...

Benim yavru dokuzgen.. :)

Unknown dedi ki...

Bu Post'un çok eski olduğunu görüyorum ancak yine de bir ümit yazıyorum. Acaba canlı kombucha kültürü (scoby) var mıdır buralarda paylaşabilecek olan? :)

museboi dedi ki...

Facebookta maya paylaşım grupları var, gittigidiyor gibi siteler de satışa geçmişler ..

Yorum Gönder